Poziomki

Co będziemy robić w listopadzie ?

  1. Kto ty jesteś?

Poznajemy symbole narodowe: flagę, godło, hymn. Zapoznajemy się z mapą kraju, uczymy się śpiewać hymn narodowy, słuchamy legendy  ,,O Lechu, Czechu i Rusie”, wiemy jak należy okazać szacunek symbolom narodowym.

 

  1. Co robią zwierzęta, by przetrwać zimę?

W oparciu o książki, czasopisma przyrodnicze oraz literaturę dziecięcą :

– dowiadujemy się o sposobach przygotowania się zwierząt do zimy

( zrzucanie letniego futra przez niektóre zwierzęta, składanie przysmaków w określone miejsca, zapadanie w sen zimowy, odloty do ciepłych krajów, dokarmianie przez ludzi,),

– odnajdujemy podobieństwa i różnice w przygotowaniach ludzi i zwierząt,

– poznajemy zwyczajem.in. Sarny, niedźwiedzia, wróbla, jaskółki i bociana,

-podczas zajęć i zabaw podejmujemy działania wymagające współpracy z rówieśnikami na rzecz wykonania określonego zadania.

 

  1. Muzyka pana Chopina.

dowiadujemy się kim był F. Chopin, słuchamy utworów F. Chopina: uczestniczymy w opowieści ruchowej ,wykorzystujemy  rekwizyty w interpretowaniu muzyki wg .własnych pomysłów, poznajemy „pismo” muzyki-nuty i pięciolinię, odnajdujemy różnicę w wyglądzie nut, umieszczamy je na odpowiedniej linii.

 

  1. Doskonalimy umiejętności samoobsługowe: samodzielnie zdejmujemy i zakładamy koszulki i skarpetki. Pamiętamy o kolejności ubierania odzieży wierzchniej przed wyjściem na spacer i po powrocie.

 

  1. Utrwalamy umiejętność tworzenia zbiorów ze względu na jedną cechę, przeliczamy ilość elementów w zbiorze, porównujemy w którym jest więcej a w którym mniej elementów.

 

 j. angielski

Dzieci nauczą się odpowiadać na pytania: How areyou ? I’m fine.

How oldareyou ? I’m ………… year-old.

Poznamy nowe słówka z bajki ‘The Gingerbreadman’.

Za pomocą kart obrazkowych i symboli dzieci poznają rzeczowniki: grandpa, grandma, farmer, fox, cow, horse, lake, day oraz czasowniki: want, say, make, see.

Nauczymy się śpiewać piosenek:

‘Head and shoulders’

Head and shouldersknees and toes
Knees and toes
Head and shouldersknees and toes
Knees and toes
Ad eyes and ears
And mouth and nose
Head and shouldersknees and toes
Knees and toes

Feet and tummiesarms and chins
Arms and chins
Feet and tummiesarms and chins
Arms and chins
And eyes and ears
And mouth and shins
Feet and tummiesarms and chins
Arms and chins

Hands and fingerslegs and lips
Legs and lips
Hands and fingerslegs and lips
Legs and lips
And eyes and ears
And mouth and hips
Hands and fingerslegs and lips
Legs and lips

‘WhereisThumbkin?’

WhereisThumbkin, whereisthumbkin,

Here I am, here I am,

How areyoutoday sir?

Verywell, I thankyou

Pointer, Tallman, Ring man, Baby….

Oraz wierszyki:

‘Run, run as fast as youcan, youcann’tcatch me, I’m the Gingerbreadman’.

Pod koniec listopada dzieci nauczą się opowiadać bajkę ‘The Gingerbreadman’ .

 

REPERTUAR

listopad

 

,,Katechizm polskiego dziecka”              Władysław Bełza

— Kto ty jesteś?

— Polak mały.

— Jaki znak twój?

— Orzeł biały.

— Gdzie ty mieszkasz?

— Między swemi.

— W jakim kraju?

— W polskiej ziemi.

— Czym ta ziemia?

— Mą Ojczyzną.

— Czym zdobyta?

— Krwią i blizną.

— Czy ją kochasz?

— Kocham szczerze.

— A w co wierzysz?

— W Polskę wierzę.

— Coś ty dla niej?

— Wdzięczne dziecię.

— Coś jej winien?

— Oddać życie.

 

 

,,Jesienna kołysanka”      

1.Jesień kołysankę śpiewa,

Złote liście lecą z drzewa.

W norce mała myszka chrapie

i przez sen się w uszko drapie.

Ref. Luli laj, luli laj, luli laj,

luli laj, luli laj, luli laj.

  1. Jesień kołysankę śpiewa,

Kasztanowy ludzik ziewa.

Wskoczył szybko do łóżeczka,

do łóżeczka z pudełeczka.

  1. Jesień kołysankę śpiewa,

Złote liście lecą z drzewa.

Jeden liść to jeden sen,

Tak się pięknie kończy dzień.

 

październik

„Dzieci i światła” (piosenka)

Po ulicach auta pędzą w różne strony,

uważajcie dzieci na światło czerwone.

 

Ref. Razem z mamą muszę stanąć,

kiedy światło jest czerwone,

a na drugą przejdę stronę

przy świetle zielonym.

 

Już hamują z piskiem auta rozpędzone,

bo na dzieci mruga światełko zielone.

 

Auta mkną po jezdni, chodnik jest dla dzieci,

patrzcie jakie światło przed wami się świeci.

 

„Jadą samochody” (piosenka)

Jadą samochody, ulica za ulicą,

a każdy kierowca tak kręci kierownicą.

 

Brum, brum, brum,

brum, brum, brum,

tak kręci kierownicą!

 

Teraz hamujemy i chwilkę zaczekamy,

bo czerwone światło na skrzyżowaniu mamy.

 

Stop, stop, stop!

Stop, stop, stop!

na skrzyżowaniu  mamy.

 

O, już można jechać, bo znowu jest zielone,

wszystkie samochody ruszają w swoją stronę.

 

Brum, brum, brum,

brum, brum, brum,

ruszają w swoją stronę.

 

 „Jesień” (piosenka)

Dzisiaj od rana jesień czarowała,

w parku i w lesie dary rozdawała.

 

Ref. Jesień, jesień, jesień

z wiatrem zatańczyła,

liście złote i brązowe

wszędzie rozrzuciła.

 

W kolczastych czapkach kasztany spadają,

śmieją się do dzieci, w trawie ich szukają.

 

Cała w koralach, piękna jarzębina

z wesołym wiatrem taniec rozpoczyna.

 

 „Cza-cza borowika” (piosenka)

Tańczą grzyby cza-czę, z nimi tańczę ja,

cza- cza jest wspaniała, borowik ją zna.

 

Ref. Raz, dwa, cza, cza, cza,

borowik to ja.

 

Tańczę coraz lepiej, świetnie bawię się,

spróbuj razem ze mną, to nauczę cię.

 

Tańczę przez dzień cały, świetnie idzie mi,

tańczą wszystkie grzyby, zatańcz z nami ty.

 

wrzesień

,,Zasady PRZEDSZKOLAKA”- wiersz B. Szelągowskiej

1.Kto chce pani coś powiedzieć;

Zaśpiewać piosenkę

wie, że najpierw w górę

trzeba podnieść rękę.

2.Czarodziejskie słowa:

,,proszę, przepraszam, dziękuję”

mówimy jak najczęściej!

To nic nie kosztuje.

3. Tak jak co dzień- po zabawie

Trzeba sprzątać salę.

Poustawiać na swych miejscach:

Misie, klocki, lale…

4.Nie lubimy hałasować

bo od tego boli głowa

.Gdy głośno krzyczymy,

innych dzieci nie słyszymy.

 

,,DO PRZEDSZKOLA”

Podaj mi mamusiu rękę do przedszkola czas już czas.

Chodź zaśpiewam Ci piosenkę, którą każde dziecko zna.

Śpiewa ptak tra la la – to wesoły znak, my dla mamy zaśpiewamy tra la lala.

 

Ładny płot i dwie topole, drogę już na pamięć znam.

Popatrz mamo już przedszkole, pozwól, ze pobiegnę sam.

Śpiewa ptak tra la la – to wesoły znak, my dla mamy zaśpiewamy tra la lala.

 

,,Nasze zabawki”                              

W naszym przedszkolu na półkach,

Mieszka zabawek wiele.

Powiem wam w tajemnicy,

że są to nasi przyjaciele.

Ref. Dbamy o nie codziennie, by dobry humor miały.

Najpierw się nimi bawimy, a potem je sprzątamy.

W naszym przedszkolu w skrzyniach,

Jest klocków tez bez liku.

Możemy się nimi bawić

na dywanie albo przy stoliku.

 

,,URODZINY MARCHEWKI”

Na marchewki urodziny, zeszły się wszystkie jarzyny.

A marchewka gości wita i o zdrowie grzecznie pyta.(2X).

Kartofelek podskakuje, burak z rzepką już tańcuje.

Pan kalafior z krótka nóżką biegnie szybko za pietruszką.(2X).

Kalarepka w kacie siadła, ze zmartwienia aż pobladła.

Tak się martwi płacze szczerze, nikt do tańca jej nie bierze.(2X).

Wszystkie pary jarzynowe już do tańca są gotowe.

Gra muzyka, to poleczka, wszyscy tańczą już w kółeczkach.2(X).

 

 

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy w Polityce Prywatności.Korzystając z serwisu akceptujesz jej postanowienia. Więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close