Poziomki

Co będziemy robić w styczniu ?

  1. ,,Śnieżna kraina”-dostrzegamy zmiany zachodzące w przyrodzie zimą, dowiadujemy się o ochronnej roli śniegu, poznajemy właściwości śniegu w zabawach badawczych, uczestniczymy w zabawach pozwalających na utrwalenia graficznego zapisu swojego imienia oraz imion kolegów, rozumiemy konieczność doboru stroju do panujących warunków atmosferycznych, potrafimy bezpiecznie korzystać z zabaw na śniegu, doświadczamy właściwości fizycznych śniegu i lodu, rozumiemy konieczność smarowania twarzy przed wyjściem na mroźne powietrze. . Pamiętamy o rozwieszaniu mokrych rękawic i spodni na kaloryferze po zabawach na śniegu. Samodzielnie wydmuchujemy nos.
  2. Wyrażamy szacunek, wdzięczność, miłość naszym Babciom i Dziadkom przygotowując program artystyczny oraz obdarowując najbliższych samodzielnie wykonanymi prezentami.
  3. Wdrażamy się do pełnienia roli gospodarza:
  •  pomagamy w przygotowaniu do przyjęcia gości
  • ustawiamy krzesełka, nakrywamy do stołu, wykonujemy elementy gazetki tematycznej.
  1. ,,Na Podhalu”-poszukujemy zimy na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego: poznajemy charakterystyczne elementy stroju górala i góralki, a także ich domy, zawody i gwarę. Słuchamy utworów folklorystycznych.
  2. Podczas zabaw na świeżym powietrzu przestrzegamy umów dot. bezpiecznego korzystania ze śniegu- nie popychamy kolegów na śliskiej nawierzchni, rzucamy śnieżkami tylko w plecy. Kształtujemy nawyk wycierania obuwia i otrzepywania odzieży przed wejściem do budynku.
  3. Doskonalimy um. posługiwania się nazwami dni tygodnia oraz używania pojęć wczoraj, dzisiaj, jutro.

 j. angielski

W styczniu będziemy kontynuować naukę bajki o 3 kozach – Three Billy GoatGruff.

Dzieci poznały już nowe słówka oraz wyliczanki i piosenki.

 (bridge, river, troll, ugly troll, middl , small, big goat, meadow, sweet cookie, flower,grass).

W styczniu chciałabym skupić się na powtórce materiału, będziemy opowiadać i powtarzać przerobione już bajki, piosenki oraz wierszyki (Goldilock and the threebears, The Gingerbreadman oraz The tortoise and the hare).

Pod koniec miesiąca lub na początku lutego rozpoczniemy nową bajkę pt.‘ Jack and the beanstalk’. Poznamy słówka z owocowego ryneczku – strawberry, banana, orange, raspberry, blueberry, peach, cherry, sweetcherry, plum oraz apple).

Wierszyk:

Yellowcherry,

Sweetstrawberry

And blueberryblue,

Out go you!

Oraz piosenkę ‘I want to eat, eat, eatapples and bananas’ .

 

REPERTUAR

styczeń

,,Zima, zima”- piosenka

1.Zima, zima, zima,

Pada, pada śnieg.

Jadę, jadę w świat sankami

Sanki dzwonią dzwoneczkami:

Dzyń, dzyń, dzyń!

Dzyń, dzyń, dzyń!

Dzyń, dzyń, dzyń!

           

  1. Jaka pyszna sanna,

Parska raźno koń,

Śnieg rozbija kopytami,

Sanki dzwonią dzwoneczkami:

Dzyń, dzyń, dzyń!

Dzyń, dzyń, dzyń!

Dzyń, dzyń, dzyń!

 

3.Zasypane pola.

Śniegu cały świat.

Biała droga hen przed nami

Sanki dzwonią dzwoneczkami:

Dzyń, dzyń, dzyń!

Dzyń, dzyń, dzyń!

Dzyń, dzyń, dzyń!

 

 

,,Pada śnieg”- piosenka

Pada śnieg, pada śnieg, pada śnieg na dworze.

Taki biały, że już bardziej bielszy być nie może.

Lecą w dół, lecą w dół białe płatki z nieba.

Zasypią domy, zasypią pola i zasypią drzewa.

 

,,Nasza zima zła!”-  piosenka

Hu! Hu! Ha! Hu! Hu! Ha! Nasza zima zła!

Szczypie w nosy, szczypie w uszy

Mroźnym śniegiem w oczy prószy,

Wichrem w polu gna!

Nasza zima zła! Nasza zima zła!

 

Hu! Hu! Ha! Hu! Hu! Ha! Nasza zima zła!

Płachta na niej długa, biała

W ręku gałąź oszroniała,

A na plecach drwa!

Nasza zima zła! Nasza zima zła!

 

Hu! Hu! Ha! Hu! Hu! Ha! Nasza zima zła!

A my jej się nie boimy,

Damy śnieżką w plecy zimy,

Niech pamiątkę ma!

Nasza zima zła! Nasza zima zła!

 

Ta złota rybka- wiersz

choć jeszcze mała

będzie życzenia babci spełniała.

Niech pływa rybka

w przejrzystej wodzie

i trzy życzenia niech spełnia co dzień.

 A tutaj mamy buty bajkowe

 takie wygodne- siedmiomilowe

takie akurat na dziadka nogę,

 żeby do sklepu skracały drogę.

grudzień

„Święty Mikołaj” (piosenka)

Już świąteczna gwiazdka świeci,

choineczkę mają dzieci,

aniołeczki z nieba sypią,

 biały, lekki puch.

 

Ref. Mikołaju, Mikołaju,

na Ciebie czekamy też,

moc prezentów nam przyniesiesz,

o czym marzę dobrze wiesz.

Choineczka już ubrana,

ciepłe kluski niesie mama,

stół świąteczny zastawiony,

teraz życzeń moc.

 

 

„Choinka” (piosenka)

Pachnąca zielona,

 przybyła dziś do nas,

witamy cię wszyscy,

choinko zielona.

 

Ref. Kiedy pierwsza gwiazdka

 na niebie zaświeci,

kolędę zanucą

z rodzicami dzieci. (2x)

 

Na niej bombki, łańcuch,

malutkie serduszka,

pachnące pierniczki

i małe jabłuszka.

 

Nasza choineczka

pięknie przystrojona,

kolorowym blaskiem

zamruga dziś do nas.

 

„Święta w domu” (wiersz)

Świecą światła na choince,

dom blaskiem jaśnieje.

Święta, święta! – wielka radość

z narodzin w Betlejem!

Ciasta pachną, śledź, pierogi…

Wszystko lśni czystością.

I dwanaście pysznych potraw

podamy dziś gościom.

Wśród prezentów, śmiechu, gwaru

dni spędzimy mile.

W naszych sercach zachowajmy

na długo te chwile.

 

„Na gałązce choinkowej” (piosenka)

Na gałązce choinkowej ,

wiszą dwa jabłuszka,

przy jabłuszku pierwszym pajac,

przy drugim kaczuszka.

Pajac biały jest jak piekarz,

mąkę ma na brodzie,

a kaczuszka złota jakby

kąpała się w wodzie.

 

Ref. Choinka, choinka,

Wesoła choinka.

Choinka, choinka wesoła!

 

Popatrz, mamo, woła Krysia,

jak ten pajac skacze,

a czy słyszysz mówi mama,

jak kaczuszka kwacze?

Pajac skacze, kaczka kwacze,

posłuchajcie sami,

a zajączek tuż, tuż obok

rusza wąsikami.

 

listopad

 

,,Katechizm polskiego dziecka”              Władysław Bełza

— Kto ty jesteś?

— Polak mały.

— Jaki znak twój?

— Orzeł biały.

— Gdzie ty mieszkasz?

— Między swemi.

— W jakim kraju?

— W polskiej ziemi.

— Czym ta ziemia?

— Mą Ojczyzną.

— Czym zdobyta?

— Krwią i blizną.

— Czy ją kochasz?

— Kocham szczerze.

— A w co wierzysz?

— W Polskę wierzę.

— Coś ty dla niej?

— Wdzięczne dziecię.

— Coś jej winien?

— Oddać życie.

 

 

,,Jesienna kołysanka”      

1.Jesień kołysankę śpiewa,

Złote liście lecą z drzewa.

W norce mała myszka chrapie

i przez sen się w uszko drapie.

Ref. Luli laj, luli laj, luli laj,

luli laj, luli laj, luli laj.

  1. Jesień kołysankę śpiewa,

Kasztanowy ludzik ziewa.

Wskoczył szybko do łóżeczka,

do łóżeczka z pudełeczka.

  1. Jesień kołysankę śpiewa,

Złote liście lecą z drzewa.

Jeden liść to jeden sen,

Tak się pięknie kończy dzień.

 

październik

„Dzieci i światła” (piosenka)

Po ulicach auta pędzą w różne strony,

uważajcie dzieci na światło czerwone.

 

Ref. Razem z mamą muszę stanąć,

kiedy światło jest czerwone,

a na drugą przejdę stronę

przy świetle zielonym.

 

Już hamują z piskiem auta rozpędzone,

bo na dzieci mruga światełko zielone.

 

Auta mkną po jezdni, chodnik jest dla dzieci,

patrzcie jakie światło przed wami się świeci.

 

„Jadą samochody” (piosenka)

Jadą samochody, ulica za ulicą,

a każdy kierowca tak kręci kierownicą.

 

Brum, brum, brum,

brum, brum, brum,

tak kręci kierownicą!

 

Teraz hamujemy i chwilkę zaczekamy,

bo czerwone światło na skrzyżowaniu mamy.

 

Stop, stop, stop!

Stop, stop, stop!

na skrzyżowaniu  mamy.

 

O, już można jechać, bo znowu jest zielone,

wszystkie samochody ruszają w swoją stronę.

 

Brum, brum, brum,

brum, brum, brum,

ruszają w swoją stronę.

 

 „Jesień” (piosenka)

Dzisiaj od rana jesień czarowała,

w parku i w lesie dary rozdawała.

 

Ref. Jesień, jesień, jesień

z wiatrem zatańczyła,

liście złote i brązowe

wszędzie rozrzuciła.

 

W kolczastych czapkach kasztany spadają,

śmieją się do dzieci, w trawie ich szukają.

 

Cała w koralach, piękna jarzębina

z wesołym wiatrem taniec rozpoczyna.

 

 „Cza-cza borowika” (piosenka)

Tańczą grzyby cza-czę, z nimi tańczę ja,

cza- cza jest wspaniała, borowik ją zna.

 

Ref. Raz, dwa, cza, cza, cza,

borowik to ja.

 

Tańczę coraz lepiej, świetnie bawię się,

spróbuj razem ze mną, to nauczę cię.

 

Tańczę przez dzień cały, świetnie idzie mi,

tańczą wszystkie grzyby, zatańcz z nami ty.

 

wrzesień

,,Zasady PRZEDSZKOLAKA”- wiersz B. Szelągowskiej

1.Kto chce pani coś powiedzieć;

Zaśpiewać piosenkę

wie, że najpierw w górę

trzeba podnieść rękę.

2.Czarodziejskie słowa:

,,proszę, przepraszam, dziękuję”

mówimy jak najczęściej!

To nic nie kosztuje.

3. Tak jak co dzień- po zabawie

Trzeba sprzątać salę.

Poustawiać na swych miejscach:

Misie, klocki, lale…

4.Nie lubimy hałasować

bo od tego boli głowa

.Gdy głośno krzyczymy,

innych dzieci nie słyszymy.

 

,,DO PRZEDSZKOLA”

Podaj mi mamusiu rękę do przedszkola czas już czas.

Chodź zaśpiewam Ci piosenkę, którą każde dziecko zna.

Śpiewa ptak tra la la – to wesoły znak, my dla mamy zaśpiewamy tra la lala.

 

Ładny płot i dwie topole, drogę już na pamięć znam.

Popatrz mamo już przedszkole, pozwól, ze pobiegnę sam.

Śpiewa ptak tra la la – to wesoły znak, my dla mamy zaśpiewamy tra la lala.

 

,,Nasze zabawki”                              

W naszym przedszkolu na półkach,

Mieszka zabawek wiele.

Powiem wam w tajemnicy,

że są to nasi przyjaciele.

Ref. Dbamy o nie codziennie, by dobry humor miały.

Najpierw się nimi bawimy, a potem je sprzątamy.

W naszym przedszkolu w skrzyniach,

Jest klocków tez bez liku.

Możemy się nimi bawić

na dywanie albo przy stoliku.

 

,,URODZINY MARCHEWKI”

Na marchewki urodziny, zeszły się wszystkie jarzyny.

A marchewka gości wita i o zdrowie grzecznie pyta.(2X).

Kartofelek podskakuje, burak z rzepką już tańcuje.

Pan kalafior z krótka nóżką biegnie szybko za pietruszką.(2X).

Kalarepka w kacie siadła, ze zmartwienia aż pobladła.

Tak się martwi płacze szczerze, nikt do tańca jej nie bierze.(2X).

Wszystkie pary jarzynowe już do tańca są gotowe.

Gra muzyka, to poleczka, wszyscy tańczą już w kółeczkach.2(X).

 

 

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy w Polityce Prywatności.Korzystając z serwisu akceptujesz jej postanowienia. Więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close