rok szkolny 2024/2025
mgr Dorota Koperska- Zięba
mgr Katarzyna Skrzypczak
♥
j. angielski-
♥
logopedia- mgr M. Barańczak
czwartek
♥
gimnastyka korekcyjna- mgr Iwona Kaczmarek
piątek
♥
Co będziemy robić we wrześniu?
- Muchomory to my – poznajemy logo naszej grupy; ustalamy zasady dotyczące zgodnego współżycia i współdziałania w grupie; rozumiemy konieczność przestrzegania zasad bezpieczeństwa, przewidujemy konsekwencje nieprzestrzegania ich, wykorzystujemy zdobyte wiadomości w zajęciach i zabawie. Zapoznajemy się z kącikami tematycznymi w naszej sali, pamiętamy, że po skończonej zabawie odkładamy zabawki na wyznaczone miejsca; korzystamy z nich w sposób nie wywołujący hałasu. Witamy nowe dzieci w naszej grupie, zapamiętujemy ich imiona, zachęcamy do wspólnej zabawy, otaczamy opieką oraz staramy się, aby dobrze było im w naszej grupie.
- Wspominamy wakacje – dzielimy się wrażeniami i przeżyciami związanymi z miejscami odwiedzonymi przez nas podczas wakacji; opowiadamy o swoich letnich przygodach oraz rozmawiamy o „skarbach” przywiezionych z wakacji. Omawiamy ilustracje z różnorodnymi pejzażami – na podstawie kilku wiadomości próbujemy odgadnąć, o którym obrazku rozmawiamy. Wymyślamy krótkie historyjki do wybranego obrazka.
- Czy znamy nasz kraj? – interesujemy się naszym krajem rodzinnym; zapoznajemy się z mapą Polski – wskazujemy na niej naszą stolicę – Warszawę; zapoznajemy się z herbem Warszawy – Syrenką oraz legendą zawiązaną z tą postacią; poznajemy największą rzekę – Wisłę oraz umiejscawiamy ją na mapie Polski; poznajemy ważniejsze miasta i regiony Polski poprzez oglądanie widokówek, zdjęć i albumów. Uczymy się Hymnu Narodowego – rozumiemy, że jest to pieśń wszystkich Polaków. Rozpoznajemy symbole Polski – godło i flagę.
- Utrwalamy wiadomości o owocach – rozpoznajemy owoce różnymi zmysłami; określamy ich barwę, kształt, smak i zapach; poznajemy budowę owocu: skórka, miąższ, pestka; porównujemy wnętrze różnych owoców; pamiętamy o konieczności mycia owoców przed jedzeniem; rozumiemy potrzebę jedzenia owoców, jako niezbędnych witamin potrzebnych dla organizmu człowieka.
- Uczestniczymy w zabawach utrwalających umiejętność odczytywania swojego imienia literami drukowanymi. Poznajemy zapis imienia literami pisanymi.
- Poznajemy pisane i drukowane litery : „M,m”, „A,a”, „F,f” , „O,o” oraz cyfry : 1 i 2.
♥
J. ANGIELSKI
♥
REPERTUAR
wrzesień
„Wrzesień – przedszkolak”
Do przedszkola idzie Wrzesień, żeby zostać przedszkolakiem,
a za Wrześniem biegną dzieci: czekaj na nas, nie bądź taki!
Maszeruje razem z dziećmi, ręka w rękę, noga w nogę,
wszystkim wkoło opowiada: przedszkolakiem zostać mogę!
Ref. Do przedszkola, do przedszkola,
do zabawek i książeczek,
do piosenek i wierszyków,
tu przyjaciół też znajdziecie. (2x)
Pani wita ich przed salą i z uśmiechem drzwi otwiera,
w samą porę, miły Wrześniu, już zostaniesz z nami teraz.
Ma swój znaczek, szafkę w szatni i humorek doskonały,
zna trzy słowa czarodziejskie, z każdej cieszy się pochwały.
♦♦♦
„Pamiątki z wakacji”
Skąd te śmiechy, skąd te piski? To plecaki i walizki,
zgromadziły się na stacji ,bo już wracać czas z wakacji.
Były w górach i nad morzem, żeglowały po jeziorze,
odwiedziły każdy kątek, teraz wiozą moc pamiątek.
Ref. Muszelki, bursztyny, z kory łódeczki,
kamyki i szyszki, śmieszne kubeczki.
Latawce bez sznurka, wędki składane,
koszulki ze zdjęciem, piłki dmuchane.
Wszyscy dobrze wiedzą o tym, że najmilsze są powroty,
a radości więcej mamy, gdy jedziemy z pamiątkami.
Położymy je w szufladach, będą chętnie opowiadać,
o słoneczku, plaży, lesie, kiedy przyjdzie słotna jesień.
♦♦♦
„Hymn Państwowy”
Jeszcze Polska nie zginęła,
kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
szablą odbierzemy.
Ref. Marsz, marsz Dąbrowski,
z ziemi włoskiej do Polski!
Za twoim przewodem
złączym się z narodem.(2x)
♦♦♦
„Nasza warszawska Syrenka”
Nasza warszawska Syrenka
co noc urządza wyprawę.
Nocy się ciemnej nie lęka,
gdy pragnie zwiedzić Warszawę.
Ref. Warszawski Zamek, pałac w Łazienkach
nad cichym stawem,
dzielnice nowe i Stare Miasto
w naszej Warszawie.
Nasza warszawska Syrenka,
Wisłą powraca nad ranem.
Z nią jest wiślana piosenka
i miasto w słońcu skąpane.
♦♦♦
„Pac, gruszka do fartuszka”
Pod owocami zgina się grusza,
wiatr konarami gruszy porusza!
Ref. Pac, gruszka,
pac, gruszka,
hop, do fartuszka. 2x
Spadają gruszki od soku miękkie,
nad gruszą krążą osa i szerszeń!
Ja, choć nie jestem szerszeniem, osą,
też lubię gruszki pachnące rosą!
Stanę pod gruszą i w mój fartuszek,
dla wszystkich dzieci nazbieram gruszek!